Nodus organitza un speed meeting per a fomentar les exportacions a Àsia
El sector de l’alimentació de la Xina té un volum de negoci de prop de 800.000 milions d’euros anuals i s’espera que la xifra augmenti un 35% fins el 2015.
A Espanya representa un dels sectors més resistents a la crisi amb un volum de negoci de prop de 70.000 milions d’€ a l’any.
El passat 7 de febrer es va celebrar una reunió speed meeting al centre de negocis Nodus Barberà per treballar les potencialitats del mercat asiàtic i avaluar la participació en la missió empresarial Getting Export Shangai que es portarà a terme al mes de març. La reunió va ser promoguda per l’àrea de dinamització empresarial de la rRegidoria de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barberà del Vallès amb la finalitat de reforçar les exportacions i donar suport a la internacionalització de les empreses, donant a conèixer instruments i estratègies a l’abast de l’empresa.
Claudia Danesi, cap de mercats asiàtic de l’agència de suport empresarial Acc1Ó de la generalitat de Catalunya, va fer una introducció clara i entenedora de les característiques de cada un dels mercats del continent asiàtic. Danesi va comentar que Àsia ha estat tradicionalment un mercat d’aprovisionament però que el canvi que està experimentant i l’increment d’una classe mitja-alta el situa en un mercat de consum molt atractiu per l’empresariat català, malgrat que l’empresa “hi està arribant tard i està perdent oportunitats”. també va aconsellar que “ningú es pensi que és arribar i moldre. El mercat asiàtic és un mercat de fons. Exigeix rigor i habilitat per tramar una xarxa de relacions basades en la confiança”. Finalment Danesi va donar a conèixer les eines, programes de suport a les exportacions que ofereix el govern de la Generalitat.
La segona part de la sessió va anar a càrrec de Javier Escardó, de la consultoria MinJoice Europe, i de Juanjo Villalobos de SummaSystems. Ambdós responsables de la missió Getting Export Shangai que es portarà a terme entre l’11 i el 16 de març amb el suport de la Cambra de Comerç de Barcelona i el vist-i-plau del Ministeri d’Indústria xinès. Escardó va exposar els detalls d’aquesta missió que es caracteritza per cercar contactes de negocis reals basats en agendes personalitzades que l’empresari disposarà durant la seva estada a Xangai, amb el suport d’un traductor personal. La missió es centra en la cadena de valor del sector de l’alimentació ja que “els xinesos desconfien dels productes alimentaris fets en el seu país per les baixes normes de seguretat. La preferència pels productes occidentals ens obra una bona oportunitat” va reblar Escadó davant dels empresaris. Participar a la missió té un cost de 3800 euros, però l’empresa participant pot sol•licitar un ajut de 1.100 euros a Acc1ó.
A la reunió hi van assitir prop de 20 empreses, majoritàriament del sector de l’alimentació. El primer speed meeting de l’any s’emmarca dins de les polítiques de suport a l’empresa que promou la regidoria de promoció econòmica des de la seva àrea de dinamització empresarial ubicada al centre de negocis Nodus Barberà, des d’on es facilita orientació i informació a les empreses que vulguin internacionalitzar al seva activitat.